Gemeenteraad maandag 25 september 2017

Op 26 september 2017, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Gemeenteraad, Informatie over Lichtervelde
Linda Dewulf, volgt Stéphanie Verhaeghe op als gemeenteraadslid

Gisteravond 25 september 2017 besprak de gemeenteraad andermaal een agenda die nogal licht uitviel. Voor onze fractie waren vooral 2 zaken van belang.

Vooreerst natuurlijk Linda Dewulf die de eed aflegde als nieuw gemeenteraadslid. Zij vervangt Stéphanie Verhaeghe.

Daarna keurde onze fractie met genoegen het reglement goed dat het gebruik van de sterretjesweide bepaalt. Dat is het sluitstuk in de realisatie van een voorstel dat onze fractie bij monde van Sofie Steurbaut in november 2015 indiende.  Samen met de andere ingrepen aan de infrastructuur op de begraafplaats bevordert dit de creatie van een eigentijdse intieme ruimte waar mensen een houvast vinden om te rouwen.
De gemeente toont hier dat ze inlevingsvermogen heeft voor ouders die een kindje verliezen. Ook als het kindje niet levensvatbaar is, kan het helend werken als ouders toch de kans krijgen om hun verdriet enigszins een plaats te geven.
Sofie Steurbaut bedankte tijdens de raad uitdrukkelijk iedereen die meehielp om dit te realiseren: de werkgroep, de bevoegde schepen en de technische diensten.

Op deze raad mochten we na 2 afwezigheden opnieuw raadslid Ole Tavernier begroeten.

Hoe waardevol vond je dit artikel?